
feelunique.com – nettishoppailijan taivas
20.2.2015 - IHANAA EXTRAAfeelunique.com on yksi Euroopan suurimmista, ellei suurin, kosmetiikkatuotteiden verkkokauppa. Sieltä saa useimpia Suomessakin myytäviä brändejä ja lukemattomia sellaisia merkkejä, joita suomalaisten kauppojen hyllyiltä ei löydä. Suurien myyntivolyymien ansiosta feelunique.com hintataso on monien tuotteiden kohdalla hyvinkin edullinen eikä postikuluja ei tule, jos tilauksen arvo on yli 15 euroa.
Koska niin moni Suomen kosmetiikkafriikeistä jo tilaa Feeluniquesta, tarkemmat ohjeet tilauksen tekemiseen lienevät turhia. Kaksi asiaa haluaisimme kuitenkin nostaa pöydälle: extra-alennuksen nappaaminen valitsemastasi brändistä ja (mahdollinen) arvonlisäveron maksaminen.
Feelunique toimii kuten mikä tahansa muukin verkkokauppa (eli tälläkin hetkellä siellä on joulualennusmyynnit käynnissä!). Ostoskoriin klikataan tuotteet, osoitetiedot täytetään ja maksu tapahtuu pankki- tai luottokortilla tai Paypalilla. Kortilla maksettaessa tarvitset myös verkkopankkitunnukset maksun vahvistamiseksi. Sivusto on hyvin selkeä, mutta jos englanti jännittää, voit Google Kääntäjän avulla muuttaa sivuston suomenkieliseksi. Chrome-selaimen käyttäjät voivat hiiren oikealla näppäintä painamalla valita kohdan ”käännä kielelle suomi”.
Jos tiedät, että sinun tulee tilattua tietyn brändin tuotteita, kannattaa merkitä tuo brändi omaan profiiliisi Unique Brand -kohtaan. Tällöin saat siitä aina 10% alennuksen (alennus tulee näkymään maksaessasi tilausta). Valinnan voi muuttaa puolen vuoden välein. Alennuksen avulla hinnaksi jää esimerkiksi alle neljäkymppiä Lancomen meikkivoiteista tai alle kolmekymppiä Urban Decayn Naked Basics -paletista.

Beautify suosittelee tutustumaan ainakin seuraaviin feelunique.comin kautta saataviin brändeihin:
Bourjois, Stila, Laura Geller, theBalm, Murad, Pixi, Topshop Beauty
sekä meikkisivellinvalmistajat Sigma ja Real Techniques
Yllämainittujen lisäksi kannattaa vilkaista valikoima ja hinnat seuraavilta brändeiltä:
Urban Decay, Dior, Lancome, Yves Saint Laurent, Estee Lauder, bareMinerals, Lily Lolo,
Kerastase, Redken, Paul Mitchell ja Tigi
Kaikki Feeluniquesta saatavat brändit löydät täältä. Valitettavasti Benefitia tai Cliniqueta ei ainakaan tällä hetkellä voi tilata Suomeen.
Kysymykseen ”tarvitseeko tilauksista maksaa arvonlisäveroa?” vastaus on kyllä ja ei. Tämä verkkokauppahan toimii EU:hun kuulumattomalta Jerseyn saarelta käsin, eli yli 22 euron ostoksista voi joutua maksamaan arvonlisäveroa. Eipä silti hätää: nappaa kuva nettitullin kuitista ja Feelunique palauttaa tullille maksamasi summan kokonaisuudessaan takaisin. Käytännössä ALV:n maksaminen tapahtuu netissä ja paketti toimitetaan maksun jälkeen lähipostiisi. Löysimme Vitamiinit verkosta -blogista hyvät ohjeet myös tulliselvityksen tekemiseen netissä.

Jos siis tilauksesi sattuu jäämään tulliin, tarkoittaa se ALV:n maksamista netin kautta ja kuitin lähettämistä kuvatiedostona Feeluniquen asiakaspalveluun. Kaikkein ärsyttävintä on kuitenkin ne muutamat ylimääräiset odottelupäivät, ennen kuin saat tilaamasi ihanuudet käsiisi…
Toivottavasti näistä vinkeistä oli iloa! Jos sinulla on kokemuksia tästä verkkokaupasta, kerro siitä toki meille muillekin! 🙂
- Beautify
Ooh, kiitos näistä vinkeistä! Feelunique on tuttu, mutta en kyllä tämmöisiä juttuja tiennyt. 😀
Ihan mahtavaa, jos näistä vinkeistä oli apua!
Tuo 22 euroa on raja arvonlisäveron maksamiseen. Eri asia kuin tullimaksu, jonka raja on puolestaan 150€ 😉
Oho! Oikeassa olet, täällä päässä termit sekaisin 😀 Kiitos, korjasimme teksiä 🙂
Hassu juttu muuten, meillä paketit feeluniquesta ovat vain kerran tulleet kotiin tullin kautta, vaikka ostot ovat ylittäneet reippaasti tuon 22 euroa.
Sivuilla on hyvin vähän tuotteita per tuoteryhmä.
Voi ei! Me taas olemme fiilistelleet juuri laajaa valikoimaa ja brändien kirjoa. Katsoitko jotain tiettyä tuoteryhmää?
Olen pettynyt feeluniquen toimintaan. En ole saanut tilaamiani tuotteita. Olen ollut yhteydessä useaan kertaan, puhelimitse sekä meilin kautta. Kertovat, että Suomen toimitukset voivat kestää jopa yli 21 päivää. Tilasin 26.8 ja viimeisin kysely 28.9. He vain pahoittelevat – ei paljon lämmitä. Pyysin maksun hyvitystä, en tiedä tulenko saamaan sitä, tai mitä kaikkea joudun tekemään, jotta saan hyvityksen. Luottokortti-lasku on saapunut ja pakko maksaa, jos haluaa käyttää luottokorttia tulevaisuudessa, kohta matka edessä.
Voi ei, onpa todella ikävää! Meillä ei huonoja kokemuksia ole ollut, mutta heti tuli mieleen, että jospa ilmoitus paketin saapumisesta postiin tai tulliin on jäänyt tulematta sinulle?
Joka tapauksessa todella harmillinen juttu. Pohdimme, että jos vielä ensi viikollakaan pakettia ei ala kuulua, niin sitten voi jo alkaa pelätä pahinta. Rahat tai korvaavat tuotteet saat kyllä, jos tuotteet eivät saavu.
Jos muistat ja/tai jaksat, niin pidä meidät ajantasalla. Kaikki kokemukset ovat jakamisen arvoisia! Toivottavasti asiat selviävät parhain päin. On kyllä ärsyttävä tapaus 🙁
Älkää tilatko Feeluniquesta! Aivan p…..stä koko kauppa. Tilasin Paul Mitchellin hiuksiin jätettävän hoitoaineen, ja lähettivät muotoilutuotteen! Eli aivan väärän, sellasen jota en edes tartte! Ärsyttää, ei mitään ilmoitusta, että tilaamaani tuotetta ei olisi saatavilla, tai jotain. Tuli vaan väärä tuote suoraan postilaatikkoon.
Hei, eikös vain niin, että Eurooppaan (ja nimenomaan Suomeen) tulevissa tilauksissa ilmaisen toimituksen minimisumma on 40 €? Entä jos tilaus jää tulliin, miten asiakas saa siitä ilmoituksen?
Moikka
Se on juuri niin 🙂 Tämä artikkeli kaipaa päivitystä, yritämme hoitaa sen asap!
Ja nykyään ei tarvitse olla edes huolissaan tulleista, koska Feelunique on alkanut lähettää tilaukset Briteistä. 🙂